Συνήθη συμπτώματα είναι:
*Βράγχος Φωνής (διαρκεί για περισσότερο από 2 εβδομάδες χωρίς προφανή λόγο)
*Χαμηλότερος τόνος φωνής
*Αναπνευστική Φωνή
*Πονόλαιμος
We are located at 4 Valtadoron Street, in the centre of Kozani. A beautiful space has been created with care, ready for every patient who needs a little more play.
Read moreOn the road of communication, we are your best companion!
Taking into account the results of the assessment, an individual personalised programme is designed, prioritising the resolution of the basic needs of the patient. The programme is designed after discussion with the parents/guardians of the patient.
Investigating developmental, learning and emotional and behavioural disorders, both weighted assessment tools with measurable outcomes and qualitative clinical observation are used in order to draw the best possible conclusions.
We offer detailed and understandable answers to frequently asked questions about speech therapy, helping you to make decisions and understand situations.
A child is typically expected at 18 months (1.5 years old) to be able to say around 20 words.
At 2 years of age he or she is verbally capable of making two-word sentences.
By the age of 3 years his speech can be understood by strangers.
It is important to observe both our child’s extra-verbal communication and his ability to understand what we say.
However, as long as the ability to express himself is delayed, even if the comprehension is good, it is advisable to consult a specialist.
*Data from ADHD HELLAS
Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is a neurodevelopmental disorder characterized by decreased levels of inattention, disorganization and/or hyperactivity-impulsivity. Its main feature is the persistent presence of inattention and/or hyperactivity, behaviours that have a suppressive effect on the individual’s functioning and psychosocial development (APA 2017)
It is distinguished into two types. The impulsivity type and the inattention type
*Data from ADHD HELLAS
By articulation disorder we mean the child’s difficulty in correctly producing a phoneme when the expected age of production has passed.
For example:
/l/ instead of /r/ : lodi instead of pomegranate
/g/ instead of /d/: tree instead of tree
/θ/ instead of /σ/: thupa instead of soup
Usually these variations in words sound cute, however it is extremely important to help our child smooth out this difficulty. It is very important for parents to know that a child’s speech should be completely clear before the child goes to the first grade!
Answer
Πολύ συχνά γίνεται σύγχυση σχετικά με το τι είναι τελικά η δυσλεξία/δυσορθογραφία/δυσαρθμισία κ.α. και τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες. Πολλοί γονείς αναρωτιούνται και προσπαθούν να εξηγήσουν τι ακριβώς είναι τελικά αυτό που δυσκολεύει το παιδί τους.
Η δυσλεξία ουσιαστικά αποτελεί κομμάτι του όρου ¨Μαθησιακές Δυσκολίες¨. Είναι η πιο γνωστή δυσκολία γιατι είναι αυτή που διαγιγνώσκεται συχνότερα στον πληθυσμό. Σύμφωνα με τον τελευταίο ορισμό (Kavale & Forness, 2000)
” οι μαθησιακές δυσκολίες αναφέρονται σε διαταραχές σε μια ή περισσότερες από τις βασικές ψυχολογικές διεργασίες που εμπεριέχονται στη χρήση του προφορικού ή γραπτού λόγου, οι οποίες έχουν ως συνέπεια «ατελή» ικανότητα ακουστικής αντίληψης, σκέψης, λόγου, ανάγνωσης, γραφής, ορθογραφίας, μαθηματικών ικανοτήτων. Ο όρος περιλαμβάνει περιπτώσεις όπως αντιληπτική ανεπάρκεια, εγκεφαλική βλάβη, ελάχιστη εγκεφαλική δυσλειτουργία, δυσλεξία. Στον όρο δεν εμπεριέχονται περιπτώσεις παιδιών των οποίων το πρόβλημα είναι αποτέλεσμα οπτικής, ακουστικής ή κινητικής ανεπάρκειας, νοητικής καθυστέρησης ή προέρχονται από δυσμενείς περιβαλλοντικές, πολιτισμικές ή οικονομικές συνθήκες.”
Επομένως ένα παιδί που αντιμετωπίζει ιδιαίτερες δυσκολίες στην αντίληψη των παραπάνω μπορεί να είναι ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες και εάν η σημαντικότερη δυσκολία που αντιμετωπίζει είναι στο κομμάτι της ανάγνωσης και της γραφής τότε εντάσσεται ειδικά στη δυσλεξία.
Είναι σημαντικό να τονιστεί εδώ πως καλό είναι να μη βάζουμε ¨ταμπέλες¨ τόσο στα παιδιά μας όσο και σε εμάς τους ίδιους. Το να αντιμετωπίζει κάποιος μία δυσκολία είναι από μόνο του ένα βαρύ φορτίο. Ας προσπαθούμε να βοηθάμε με ηρεμία και ενσυναίσθηση το παιδί μας και εάν δούμε πως χρειάζεται μια περαιτέρω βοήθεια από κάποιον ειδικό ας το συζητήσουμε μαζί του. Η θεραπευτική διαδικασία είναι απαραίτητο να γίνεται με τη συγκατάθεση του ίδιου του ατόμου που τη χρειάζεται.
Η ωτίτιδα είναι μια φλεγμονή κυρίως του μέσου ωτός. Απαντάται συχνότερα σε παιδιά ηλικίας 2,5-7 ετών και οφείλεται σε μικρόβια ή ιούς. Η διάγνωσή της γίνεται από Ωτορινολαρυγγολόγο και η θεραπεία της συνήθως γίνεται με αντιπυρετικά και αντιβίωση και σπάνια με παρακέντηση τυμπάνου. Τα συμπτώματά συνήθως είναι:
Δυο μορφές
Ποια η σχέση της με την εξέλιξη της ομιλίας;
Εξ ορισμού για να καταφέρει ένα άτομο να μιλήσει είναι απαραίτητο να ακούει. Αυτό σημαίνει πως όταν ένα παιδί παθαίνει ωτίτιδες δεν είναι ικανό να μην ακούει συχνότητες ήχου ή ακόμη και να μην ακούει καθόλου. Αυτό είναι αναμενόμενο να επηρεάσει την εξέλιξη της ομιλίας του. Συχνά τα παιδιά με ωτίτιδα δεν ακούνε για μεγάλα χρονικά διαστήματα καλά, εβδομάδες ακόμη και μήνες μέχρι να εμφανιστούν τα συμπτώματα.
Αν το παιδάκι έχει περάσει ωτίτιδα συμβουλευτείτε τον ΩΡΛ και τον λογοθεραπευτή σας για την εξέλιξη της ομιλίας του.
Είναι γεγονός πως οι ωτίτιδες εμφανίζονται σε κρίσιμη επικοινωνιακά και γλωσσικά περίοδο για την ανάπτυξη των παιδιών. Αν και η εικόνα ενός παιδιού με ελλειμματική ακοή είναι παραπλανητική είναι πολύ σημαντικό είναι να παρατηρούμε τις αντιδράσεις του παιδιού μας στους ήχους καθώς και στο άκουσμα του ονόματός του για να ελέγχουμε την ακοή του.
Είναι σημαντικό να παρατηρούμε την επικοινωνία του καθώς αυτή προηγείται της ομιλίας!! Η γλωσσική ανάπτυξη είναι πολύ σημαντική για την ψυχο-κοινωνική εξέλιξη ενός παιδιού για την έκφραση των αναγκών, των σκέψεων και των συναισθημάτων του. Εάν προβληματίζεστε για την ανάπτυξη της επικοινωνίας και της ομιλίας του απευθυνθείτε σε ένα λογοθεραπευτή.
Συνήθη συμπτώματα είναι:
*Βράγχος Φωνής (διαρκεί για περισσότερο από 2 εβδομάδες χωρίς προφανή λόγο)
*Χαμηλότερος τόνος φωνής
*Αναπνευστική Φωνή
*Πονόλαιμος
Με τον όρο φωνολογική διαταραχή εννοούμε την δυσκολία του παιδιού να τοποθετήσει σωστά μέσα σε λέξη ένα φώνημα, τη στιγμή που μεμονωμένα μπορεί να το παράξει.
Για παράδειγμα:
/λουλούβι/ αντί /λουλούδι/ ενώ μεμονωμένα παράγει το φώνημα /δ/ και /β/.
/φαλασσα/ αντί /θάλασσα/ ενώ μεμονωμένα παράγει το φώνημα /θ/ και φώνημα /φ/ αλλά τα συγχέει.
Αν ακούσουμε το παιδί να μπερδεύει αυτά ή άλλα φωνήματα καλό είναι να προχωρήσουμε σε μια λογοθεραπευτική αξιολόγηση ώστε να βοηθήσουμε το παιδί να ξεμπλέξει τις φωνούλες στο μυαλουδάκι του.
*Να θυμάστε: Ένα παιδί πρέπει να έχει πεντακάθαρη ομιλία πρίν την Ά Δημοτικού*
Κατά την λογοθεραπευτική αξιολόγηση, ο θεραπευτής, ανάλογα με την ηλικία του ωφελούμενου, συνδυάζει την κλινική παρατήρηση με τη χρήση σταθμισμένων εργαλείων, ώστε να ελεγχθούν πιθανά ελλείμματα στην επικοινωνία ή/και την ομιλία ενός παιδιού.
Ο λογοθεραπευτής είναι εκείνος που θα ενημερώσει για τα ελλείμματα και θα συζητήσει με τον γονέα τη θεραπευτική διαδικασία που θα ακολουθηθεί.
*Δεν είναι εκείνος που συνταγογραφεί τις θεραπείες του ωφελούμενου, ούτε εκείνος που θα δώσει μια πιθανή ”ονομασία” για την ενδεχόμενη δυσκολία.
Άλλωστε στόχος δεν είναι να ονοματίζουμε τις δυσκολίες αλλά να τις ξεπερνάμε! 🙂
Our speech therapy blog articles are meticulously edited to provide you with valuable and informative information.
20.10.2023
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε μια εξατομικευμένη εμπειρία και για να σας βοηθήσουμε να βρείτε εύκολα αυτό που ψάχνετε. Επιπλέον, αναλύουμε την επισκεψιμότητα και ενισχύουμε την ασφάλεια της πλατφόρμας, ώστε να απολαμβάνετε τις υπηρεσίες μας σε ένα περιβάλλον που συνεχώς εξελίσσεται.
Όταν επισκέπτεστε οποιονδήποτε ιστότοπο, ενδέχεται να αποθηκεύσει ή να ανακτήσει πληροφορίες στο πρόγραμμα περιήγησής σας, κυρίως με τη μορφή cookies. Ελέγξτε τις προσωπικές σας ρυθμίσεις εδώ.